Kazalo po Združenje ZPMS forumu

Iz urada informacijskega pooblašèenca

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
Slavica
Gost





PrispevekObjavljeno: Pon Apr 16, 2007 11:50    Naslov sporoèila: Iz urada informacijskega pooblašèenca Odgovori s citatom

www.ip-rs.si

Informacijski pooblašèenec

V zaèetku aprila je Evropsko sodišèe za èlovekove pravice izdalo sodbo, ki je izjemno pomembna tako za delodajalce kot za delavce. Govori namreè o mejah posega v delavèevo zasebnost pri komuniciranju s službenimi sredstvi (e pošta, internet). Sodišèe je delavki v tem primeru priznalo širok krog pravice in presodilo, da je delodajalec neupravièeno posegal v njeno zasebnost. Kljuèni element sodbe je, da delavka ni bila v naprej opozorjena, kdaj in v kakšnih primerih lahko delodajalec nadzira e pošto.


Sodba je dosegljiva na naslednjih povezavah:

European Court of Human Rights - Copland vs. The United Kingdom (3.04.2007)
http://www.bailii.org/eu/cases/ECHR/2007/253.html


EU court rules monitoring of employee breached human rights (5.04.2007)
http://www.theregister.co.uk/2007/04/05/monitoring_breached_human_rights/


Court of Human Rights protects the private use of the Internet (4.04.2007)
http://www.heise.de/english/newsticker/news/87867


Monitoring of employee breached human rights, says European court
(4.04.2007)
http://www.out-law.com/page-7936


Nekaj mnenj na to temo, ki se v celoti skladajo s to najnovejšo odloèitvijo sodišèa, je izdal tudi Informacijski pooblašèenec:



http://www.ip-rs.si/index.php?id=424&no_cache=1&tx_jzvopdecisions_pi1[showUid]=245&tx_jzvopdecisions_pi1[highlightWord]=nadzor&cHash=bea44f2993


http://www.ip-rs.si/index.php?id=424&no_cache=1&tx_jzvopdecisions_pi1[showUid]=369&tx_jzvopdecisions_pi1[highlightWord]=nadzor&cHash=99b4841f07
Nazaj na vrh
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 06, 2007 18:44    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

INFORMACIJSKI POOBLAŠÈENEC IZDAL LETNO POROÈILO ZA LETO 2006 IN GA PREDAL DRŽAVNEMU ZBORU

Informacijski pooblašèenec
Sporoèilo za javnost:
Informacijski pooblašèenec je izdal svoje prvo letno poroèilo. Letno poroèilo je zavezan, tako kot drugi neodvisni državni organi, poslati Državnemu zboru RS in ga objaviti na svoji spletni strani www.ip-rs.si. Zaradi poudarjeno preventivne funkcije in zaradi preglednosti delovanja pa se je Informacijski pooblašèenec odloèil, da svoje letno poroèilo izda tudi v obliki publikacije, in ga poslal najveèjim oziroma ciljnim organizacijam. Letno poroèilo vsebuje podatke o delu v preteklem letu ter ocene in priporoèila z obeh podroèij, ki sta v pristojnosti Informacijskega pooblašèenca, in sicer varstvo osebnih podatkov in dostop do informacij javnega znaèaja. Na podroèju dostopa do informacij javnega znaèaja je Informacijski pooblašèenec izpostavil najpomembnejše odloèbe, izdane v letu 2006, in sicer po posameznih izjemah od prosto dostopnih informacij. Informacijski pooblašèenec je v letu 2006 izdal 110 odloèb, od tega je v 51 primerih zadevo rešil v korist prosilca, v 43 primerih je potrdil, da informacija ni prosto dostopna, v 13 primerih pa je ocenil, da se lahko omogoèi delni dostop do zahtevane informacije. Med najtežjimi zadevami velja izpostaviti odloèbo, izdano po pritožbi novinarke Dnevnika Ranke Ivelja zoper odloèbo Državnega izpitnega centra, v kateri je Informacijski pooblašèenec odloèil, da so prosto dostopni statistièni, neosebni podatki o uspehu kandidatov na posamezni šoli pri posameznem predmetu pri opravljanju mature, in odloèbo, izdano v zadevi pritožbe novinarja Maga Nenada Gluecksa zoper odloèbo Sodnega sveta, v kateri je Informacijski pooblašèenec odloèil, da je negativna ocena sodniške službe za sodnico, ki ne opravlja veè sodniške funkcije, informacija javnega znaèaja. Kljuèni sta bili tudi odloèbi, izdani na pritožbo dveh poslancev Državnega zbora RS; pritožbo poslanca Pavla Gantarja zoper odloèbo Ministrstva za gospodarstvo je Informacijski pooblašèenec rešil v korist prosilca in naložil posredovanje dokumenta, ki ga je izdelala Privatizacijska skupina za Telekom Slovenije o predlogu odprodaje dela državnega deleža v Telekomu Slovenije d.d. Ljubljana, ki je bil izdelan decembra 2005. Tudi pritožba poslanca Aleša Gulièa zoper odloèbo Ministrstva za kulturo je bila pozitivno rešena, in sicer je bilo ministrstvu naloženo, da posreduje dva dokumenta, ki sta bila izdelana na temo vpliva enotne davène stopnje na kulturo v Sloveniji. Izpostaviti velja še zahtevi novinarke Jasne Tepina po javnosti avtorskih honorarjev profesorjev in drugih izvajalcev na izrednem študiju (Pooblašèenec je odloèil, da so podatki javni, ena od fakultet pa je sprožila postopek upravnega spora, v katerem upravno sodišèe še ni odloèilo), v drugi zahtevi pa je novinarka izpostavila avtorske honorarje zdravnikov pri kliniènem preskušanju zdravil. V tem primeru je Pooblašèenec presodil, da ti podatki niso javni, ker sodijo v tržno dejavnost javnega zavoda, a pri svojem delu odkril druge domnevne nepravilnosti in o tem obvestil pristojne organe. Med njimi je Raèunsko sodišèe v delu uporabe infrastrukture Kliniènega centra, ki je zdravniki niso plaèevali, ko so v javnem zavodu opravljali pridobitno dejavnost, že ugotovilo oškodovanje državnega premoženja. V praksi se najpogosteje pojavljajo pritožbe zoper odloèbe najveèjih organov, zavezanih za posredovanje informacij – ministrstva, organi v njihovi sestavi (uprave, uradi…) in vladne službe. Najveè pritožb zadeva varstvo osebnih podatkov (34 zadev) in poslovne skrivnosti (21 zadev), kar pa sta tudi kategoriji, ki sta v javnem sektorju izrazito podvrženi interesu javnosti in nadzoru nad porabo javnih sredstev. Z vidika vodenja postopkov je Informacijski pooblašèenec ponovil svoje opozorilo, ki sega že v leto 2005, da je pri organih zavezancih opaziti pasivnost in neodzivnost na zahteve za dostop do informacij in s tem t.i. molk organov. Prav tako je Informacijski pooblašèenec opozoril na Zakon o medijih, ki daje novinarjem kot predstavnikom medijev zaradi ažurnosti pri obvešèanju javnosti možnost, da pridobivajo informacije v roku 7 delovnih dni in s tem mnogo hitreje kot po Zakonu o dostopu do informacij javnega znaèaja, po katerem velja rok 20 delovnih dni. Na podroèju varstva osebnih podatkov je Informacijski Pooblašèenec opozoril na najveèje kršitve pri obdelavi osebnih podatkov. Te se v najveèji meri pojavljajo pri videonadzoru, ki se najveèkrat izvaja brez ustreznega opozorila, tako da posameznik ni ustrezno seznanjen, da vstopa v videonadzorovano obmoèje. Najhujšo kršitev pri izvajanju videonadzora pa pomeni videonadzorovanje v tistih prostorih, v katerih posameznik upravièeno prièakuje veliko stopnjo zasebnosti – slaèilnice oziroma garderobe trgovskih in športnih objektov. Prav tako je veliko kršitev zaznati s podroèja zavarovanja osebnih podatkov – predvsem pri zagotavljanju t. i. sledljivosti – in pri posredovanju osebnih podatkov, kjer velikokrat pride do posredovanja brez ustrezne zakonske podlage (izrecna podlaga v zakonu ali v osebni privolitvi posameznika). Zlasti obèutljivi osebni podatki (na primer podatki o zdravstvenem stanju) morajo biti posebej zašèiteni in zavarovani, zato je Informacijski pooblašèenec posebno pozornost posvetil vprašanju zavarovanja na tistih podroèjih, kjer bi bile posledice zlorab osebnih podatkov najhujše (zdravstvo, banèništvo, šolstvo, zavarovalništvo …). Med najodmevnejšimi in najtežjimi primeri pa so bili tudi primeri, ko je Informacijski pooblašèenec tehtal med pravico do svobode izražanja in varstvom osebnih podatkov. Pri tem je izdal odloèbe o prekršku èasopisni hiši, ki je objavila imena in priimke prejemnikov najvišjih bruto in neto izplaèanih plaè zaposlenih v èasopisni hiši (okrajno sodišèe je v tem primeru že potrdilo odloèbo Pooblašèenca), kot tudi èasopisu, ki je objavil obdukcijske zapisnike treh žrtev, umrlih pred vhodom v lokal. Posebno delovno podroèje Informacijskega pooblašèenca pomeni tudi izdajanje odloèbe o dopustnosti izvajanja biometrijskih ukrepov, kot enega izmed najobèutljivejših posegov v posameznikovo telo in zasebnost. Uporaba teh ukrepov v Sloveniji narašèa, zato Informacijski pooblašèenec posebej opozarja, da je treba dovoljenje pridobiti pred njihovo uvedbo oziroma nakupom biometriènega èitalnika. Le na ta naèin se bodo namreè potencialni upravljavci zbirk biometriènih osebnih podatkov izognili nepotrebnim stroškom tako nakupa èitalnika kot tudi nezakonite obdelave osebnih podatkov in s tem plaèilu globe. Pomen varstva osebnih podatkov izhaja tudi iz èedalje veèjega števila prijav, kar pomeni, da se ljudje pomena in teže informacijske zasebnosti zavedamo in smo èedalje obèutljivejši na vse posege v svojo zasebnost. Število vloženih prijav zaradi varstva osebnih podatkov je v obdobju od leta 1996 do leta 2006 naraslo kar za desetkrat. Leta 1996, ko je te prijave obravnaval Inšpektorat za varstvo osebnih podatkov, je bilo teh prijav manj kot 30, v letu 2006 pa jih je bilo že 231. Temu sledi tudi poveèan obseg dela in izvedenih inšpekcijskih nadzorov državnih nadzornikov za varstvo osebnih podatkov pri Informacijskem pooblašèencu, ki je v letu 2006 naraslo na uvedenih 180 inšpekcijskih postopkov. Letno poroèilo Informacijskega pooblašèenca vsebuje tudi dve priporoèili za delo zakonodajalca oziroma za predlagatelje predpisov. Prvo se nanaša na dostop do informacij javnega znaèaja oziroma na tiste predpise, ki urejajo dostop do raznovrstne dokumentacije pri organih javnega sektorja. Pri oblikovanju predlogov teh predpisov je namreè Informacijski pooblašèenec opazil neutemeljeno težnjo po zapiranju dostopa do informacij, s katerimi razpolagajo organi javnega sektorja, v drugih zakonih in neupravièenim uvajanjem novih izjem od prosto dostopnih informacij. Informacijski pooblašèenec je tudi veèkrat opozoril, da je prav z vidika pravne varnosti in sistemske urejenosti pravnega podroèja nedopustno, da se v posameznih zakonih oži pravica do dostopa, tako da se za posamezna podroèja uvajajo nove izjeme. Na podroèju varstva osebnih podatkov pa je Informacijski pooblašèenec na zakonodajalca naslovil priporoèilo, da pri urejanju zbirk osebnih podatkov dosledneje upoštevajo ustavno doloèbo, da morajo v zakonu opredeliti ne le vrste osebnih podatkov, temveè tudi namen, zaradi katerega se osebni podatki zbirajo in nadalje obdelujejo. Le na takšen naèin se je namreè mogoèe uèinkovito obvarovati pred prekomerno obdelavo osebnih podatkov. Tudi to priporoèilo je Informacijski pooblašèenec veèkrat vkljuèil v svoje pripombe, ki jih podaja na predloge zakonov. Celotno letno poroèilo najdete na: http://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/Pdf/letna_porocila_2006.pdf Informacijski pooblašèenec Nataša Pirc Musar, univ. dipl. prav., pooblašèenka
_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 19, 2007 05:11    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

V casu od 25.-28. septembra 2007 bo v Montrealu potekala 29. mednarodna konferenca o varstvu osebnih podatkov (29th International Conference of Data Protection and Privacy Commissioners - www.privacyconference2007.gc.ca ). Vzporedno z glavno konferenco se bodo zvrstili stevilni povezani dogodki. Vec informacij najdete na naslednjih povezavah: Private Sector Privacy in a Changing World - www.verney.ca/pipa2007 Conférence des commissaires à la protection des données de la francophonie - www.cai.gouv.qc.ca/CCPDF Health Information Privacy Day - www.healthprivacyday.ca The Public Voice - www.thepublicvoice.org/events/montreal07/
_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Èet Jul 12, 2007 17:22    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Ljubljana, 12. 7. 2007

Sporoèilo za javnost

Informacijski pooblašèenec je danes prejel odloèbo Ustavnega sodišèa št. U-I-464/06-13 z dne 5.7.2007, s katero je sodišèe ugodilo zahtevi Informacijskega pooblašèenca v delu, ki se je nanašal na javnost registra nepremiènin in na fiziène osebe (podatke o lastniku, uporabniku, najemniku in upravljavca - njihovo osebno ime in EMŠO).

Pooblašèenec je z odloèitvijo v tem delu zadovoljen, saj je bil to njegov najveèji oèitek zakonodajalcu. Javnost registra nepremiènin bi zaradi objave osebnega imena posameznika ter EMŠO v povezavi z nepremiènino, dostopnega na svetovnem spletu, omogoèala, da se zbrani osebni podatki uporabljajo za kakršenkoli namen, za kar je sodišèe ugotovilo, da je v neskladju z ustavo. S tem je sodišèe potrdilo, da bi z javno objavo registra posamezniku potencialno nastala nepopravljiva škoda.

Manj zadovoljen pa je Pooblašèenec z drugim delom odloèbe, v katerem je sodišèe ugotovilo, da so izpodbijane doloèbe Zakona o evidentiranju nepremiènin (ZEN) v skladu z ustavo. Po preuèitvi odloèbe ugotavljamo, da je sodišèe v tem delu izbralo zelo zadržano, konzervativno presojo ustavnosti tega zakona, ki vzpostavlja obsežno zbirko podatkov o nepremièninah, v katerih se nahaja tudi podatek o osebnem imenu in EMŠO. Postavilo se je na stališèe, da gre za podatke o nepremièninah, ne pa za podatke o posamezniku, pri tem pa je po naši oceni povsem prezrlo, da gre za isto zbirko in da podatkov o posamezniku niti fizièno niti miselno ni mogoèe loèiti od podatkov o nepremiènini. Gre namreè za enoten register. Tendenca varstva osebnih podatkov v primerljivih ureditvah je v zašèiti posameznikove informacijske zasebnosti in zato temelji na široki definiciji pojma osebnega podatka. ZVOP-1, ki velja od 1.1.2005, temelji na Direktivi ES 95/46, in kot osebni podatek opredeljuje vse, kar se nanaša na posameznika, ne pa zgolj tistih osebnih in drugih znaèilnost, katerih posredovanje lahko neupravièeno škoduje v zasebnem ali javnem življenju.

Takšni zakljuèki so bližje predhodni definiciji osebnega podatka, ki je za osebni podatek doloèal tiste podatke, ki kažejo na lastnosti, stanja in razmerja posameznika, ta pa že od 1.1.2005 ne velja veè.

Nedvomno sodobna informacijska družba terja tudi povezovanje javnopravnih evidenc, vendar v želji po uèinkovitosti poslovanja država ne bi smela prekomerno posegati v posameznikovo zasebnost. Tematika o smiselnosti in dopustnosti povezovanja zbirk osebnih podatkov je v svetu ena od prioritetnih in najbolj pereèih glede na zmožnost informacijskih tehnologij in s tem tudi veèjih nevarnosti za zlorabo.

Upajmo, da je to le prvi korak k višji ravni varstva osebnih podatkov v Republiki Sloveniji, ker jih je nedvomno potrebnih še veè. Prav vsi si moramo namreè prizadevati, da država v imenu ekonomiènosti in racionalizacije postopkov ne bo zaèela delovati po principu »velikega brata« in s tem neizogibno naèenjati našo zasebnost.

Informacijski pooblašèenec
Nataša Pirc Musar, univ. dipl. prav.,
pooblašèenka

_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Èet Jul 19, 2007 12:22    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Pooblašèenec opozarja na primer kraje identitete, zaradi katerega se je pred kratkim v težavah znašel prebivalec Velike Britanije, ki je obiskal Slovenijo. Gre za zelo nazoren prikaz, kako resne in dolgoroène posledice ima lahko nespoštovanje naèel toènosti in ažurnosti zbirk osebnih podatkov kot temeljnih naèel varstva osebnih podatkov, ki bi se jih predvsem morali zavedati organi javnega sektorja. Velikokrat v današnjih èasih slišimo argument "saj nimam kaj skrivati, tu so moji osebni podatki", tudi evropske raziskave kažejo, da se posamezniki premalo zavedamo pomena posegov v zasebnost z izgovorom, da takšni posegi poveèujejo varnost, a èe ne zadostimo vsem kriterijem oziroma naèelom varstva osebnih podatkov, potem lahko "trpijo" tudi nedolžni. Kraje identitete so možne tudi z drugimi vrstami osebnih dokumetov in osebnih podatkov, zato bodimo res previdni, kako z njimi ravnamo in kako nanje pazimo.

Novica o neljubi situaciji, v kateri se je znašel g. Kofi Sekyere, je bila objavljena na spletnih straneh BBC.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/6902922.stm
_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 10, 2007 20:43    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Katere so bistvene spremembe ZVOP-1 v zvezi z poenostavitvijo oziroma zmanjšanjem obveznosti za manjša podjetja

http://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/doc/spremembe_ZVOP-1.doc
_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 28, 2007 05:04    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Ob dnevu pravice vedeti, 28. septembru, katerega cilj je transparentno delovanje javnega sektorja, ponovno ugotavljamo, da v vseh državah obstaja bistvena korelacija med transparentnostjo države in stopnjo korupcije. Veèja kot je transparentnost države, manjša je stopnja korupcije v njej.

Slovenija se je letos na lestvici nekoruptivnih držav premaknila za eno mesto navzgor in se z 31. mesta, ki ga je zasedla v letu 2005 in 28. mesta v lanskem letu, letos pomaknila na 27. mesto ter tako postala najbolje uvršèena nova èlanica EU.

Preprièani smo, da je dobra uvrstitev med drugim posledica tudi dobre prakse na podroèju dostopa do informacij javnega znaèaja v Sloveniji.

Informacijski pooblašèenec:
Nataša Pirc Musar, univ. dipl. prav.,
informacijska pooblašèenka
_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
združenje zpms



Pridružen/-a: Sob Mar 2006 14:32
Prispevkov: 447

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 12, 2008 16:34    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Raztresena dokumentacija....
_________________
združenje zpms
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje Èasovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski èas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by Patronaza © 2010 Združenje ZMPS