Kazalo po Združenje ZPMS forumu

Predlog Zakona o zdravstveni dejavnosti in pripombe ZZPMS
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 01, 2010 17:22    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

http://www.mz.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/670/5993/0cc6b41836/

28.01.2010

Zakon o zdravstveni dejavnosti je prvi zakon zdravstvene reforme


Ureditev sistema zdravstvenega varstva temelji na zakonih, sprejetih leta 1992. Ti so doživeli le nekaj manjših dopolnitev in sprememb, èeprav so bili pisani le za prehodno obdobje tranzicije. Zato se zavedamo potrebe po spremembah in posodobitvi sistema.

Prvi zakon, ki naj bi prinesel spremembe v organizacijo in izvajanje zdravstvene dejavnosti, je moèno razburil javnost in jo razdelil v tiste, ki bi radi "radikalne" spremembe in na tiste, ki bi podprli spremembe, èe te ne bodo prizadele njih.


Nekateri posamezniki in mediji ocenjujejo, da sploh ne gre za reformo, ampak le za prilagajanje zakona obstojeèemu stanju. O tem, da to ne drži, govori niz dejstev, ki jih navajamo in iz katerih se da oceniti, da gre dejansko za reformo, in sicer:

po predlogu zakona postaja zdravstveni dom osrednji nosilec javne zdravstvene dejavnosti na primarni ravni in koordinator celotne javne zdravstvene dejavnosti na primarni ravni. Pri tem so v nasprotju s sedanjo ureditvijo tudi doloèene vse dejavnosti, ki jih mora zagotoviti zdravstveni dom, pri èemer so koncesionarji lahko le njegovo dopolnilo v izjemnih primerih, doloèenih z zakonom;
predlog zakona predvideva možnost skupnega opravljanja posameznih specialnosti (npr. pediatrija, ginekologija, dežurstva, fizioterapija, laboratorijska dejavnost) s strani zavodov ali koncesionarjev na primarni in sekundarni ravni, kar je bistveni prispevek k racionalizaciji poslovanja;
predvidena je nova tipizacija bolnišnic in njihova organizacija, skladno z merili za doloèitev mreže javne zdravstvene dejavnosti, ki bo temeljila na potrebah prebivalstva in ne veè na interesih posameznih skupin ali okolij;
osnutek zelo podrobno ureja postopke in pogoje podeljevanja koncesij. To bo možno le, kadar javni zdravstveni zavod ne bo mogel zadostiti potrebam, ki bodo izhajale iz meril za doloèitev mreže javne zdravstvene dejavnosti. Te naj bi se podeljevale na podlagi razpisa in ne glede na želje posameznikov, kar je v primerjavi s sedanjo neurejenostjo podroèja bistvena novost. Postopek bo reguliran in enotno urejen s posebnim aktom ministra. S tem bodo tudi doloèene obveznosti koncesionarjev, da se vkljuèujejo v izvajanje javne dejavnosti na posameznem obmoèju in da svoj redni delovni èas namenijo le izvajanju tega programa;
predviden je nov model upravljanja z javnimi zdravstvenimi zavodi, po katerem bodo njihova vodstva dobila veèja pooblastila in odgovornosti za uresnièevanje javnega interesa in javne dejavnosti. Nadzorovali jih bodo nadzorni sveti, oboje pa ustanovitelji. To je precejšnja novost v sistemu, ki lahko prispeva k racionalizaciji in dvigu kakovosti v delu javnih zdravstvenih zavodov;
v javnih zdravstveni zavodih se uvajajo strokovni sveti, katerih naloga bo skrb za strokovnost in pomoè menedžmentu pri vodenju in upravljanju zavodov. Ti sveti doslej niso bili nikjer pravno urejeni ali predvideni;
osnutek zelo konkretno doloèa, kdaj in kje se lahko opravlja zasebna zdravstvena dejavnost, kar velja tudi za javne zdravstvene zavode in koncesionarje. Doloèa tudi pogoje za opravljanje takšne dejavnosti in vzpostavlja red na tem podroèju. Tudi ko bo javni zavod izpolnil pogoje za opravljanje zasebne dejavnosti, bo prihodek iz te dejavnosti prihodek zavoda in ne posameznega zdravstvenega delavca, hkrati pa bodo morali biti javno objavljeni vsi podatki (poimensko) o izvajalcih te dejavnosti, èasu opravljanja dejavnosti, cenah itd. Osnutek zahteva tudi loèeno vodenje prihodkov in stroškov iz javne in zasebne dejavnosti ter doloèa, da se vsi presežki iz obeh dejavnosti namenijo izkljuèno za razvoj javne dejavnosti;
na novo se uvaja sistem spremljanja kakovosti zdravstvenih storitev in objavljanja rezultatov pri vsakem izvajalcu na spletnih straneh. Ustanavlja se Agencija za kakovost, ki bo skrbela za uvajanje ustreznih standardov, njihovo uresnièevanje in akreditacijo izvajalcem, ki bodo uresnièili predvidene standarde in kazalnike;
predvideva se odprava obveznosti èlanstva v zbornicah in nov naèin podeljevanja javnih pooblastil;
predvideni je nov in poostren nadzor v obliki posebnega nadzora ministrstva za zdravje in s strani Zdravstvenega inšpektorata Republike Slovenije.

Vsi navedeni zakonski predlogi prinašajo vrsto novosti in sprememb v organizacijo zdravstvene dejavnosti in javnih zdravstvenih zavodov, ki se bodo morali prilagoditi in reorganizirati skladno z zakonskimi doloèili. Dokaz, da gre za reformo, je v izraženih odporih in pripombah na osnutek zakona, kar kaže na to, da so mnogi že zaznali, da bodo morali pri sebi marsikaj spremeniti.

Zavedati pa se moramo, da je v zdravstveni dejavnosti in varstvu možna le evolucija, ne pa tudi revolucija.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Slavica
Gost





PrispevekObjavljeno: Tor Feb 09, 2010 14:06    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

PREDLOG ZAKONA O ZDRAVSTVENI DEJAVNOSTI (11.1.2010)

Nazaj na vrh
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 14, 2010 21:27    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Zadnja verzija Zakona o zdravstveni dejavnosti je v medresorskem usklajevanju.

http://www.mz.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/670/6004/3d2a9e863a/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 05, 2010 15:52    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

04.03.2010

Zakon o zdravstveni dejavnosti potrjen na Vladi RS

Vlada Republike Slovenije je na današnji redni seji doloèila besedilo predloga Zakona o zdravstveni dejavnost, ki ga pošlje Državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem po rednem postopku.

Novi Zakon o zdravstveni dejavnosti (ZZDej) sodi v okvir zdravstvene reforme, sledil mu bo še Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ) in pomembni podzakonski akti. Med temi jih je nekaj, ki jih bo narekoval ZZDej in bodo podrobneje utemeljili njegovo podroèje, kot so akt, ki bo doloèil merila za mrežo javne zdravstvene dejavnosti, akt o delitvi dela med posameznimi ravnmi in vrstami zdravstvenih dejavnosti, koncesijski akt in nekateri drugi. ZZDej je kot sistemski zakon uvršèen na prvo mesto med predvidenimi spremembami v predpisih, saj na tem podroèju vse od osamosvojitve ni bilo obèutnejših in resnejših vsebinskih sprememb.

Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 21:23    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Mnenje Zbornice-Zveze o pripravi predloga ZZDej;....


12.03.2010
Ministrstvo zavraèa ugotovitve Zbornice - Zveze o nevkljuèitvi njihovih predlogov v novi Zakon o zdravstveni dejavnosti ..........
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 20:49    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Javna predstavitev predloga Zakona o zdravstveni dejavnosti v DZ - govor ministra Boruta Miklavèièa;


http://www.mz.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/670/6023/ae5716a765/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 16, 2010 06:23    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Delo;15.04.2010

Zakon o zdravstvu iz parlamentarne procedure?

Ljubljana - Vlada je danes sklenila državnemu zboru predlagati umik zakona o zdravstveni dejavnosti z dnevnega reda aprilske seje, je na novinarski konferenci po seji vlade potrdil premier Borut Pahor. Zakon bi umaknili iz procedure za dva meseca, da bi ga v tem èasu dopolnili, je pojasnil minister za zdravje Dorjan Marušiè.

"Ko je prejšnji minister za zdravje Borut Miklavèiè zapustil svoj položaj in sem iskal novega kandidata, je bilo povsem jasno, da išèem èloveka, ki bo stopil na ta položaj v èasu, ko je reforma že v teku. Nihèe ni pripravljen prevzeti tako pomembne vloge, ne da bi tudi za nazaj izrazil neka osebna stališèa, ker želi dati svoj peèat tej reformi. In to se od ministra tudi prièakuje," je dejal Pahor.

"Marušiè je sklenil prevzeti odgovornost za ta zakon, èeprav ga ni pripravljal, do te mere, da želi skupaj s posebno delovno skupino, ki jo vodi poslanec LDS Ljubo Germiè, v naslednjih 40 dneh oblikovati dopolnila na vloženo besedilo zakona tako, da bi ga predvidoma na julijski seji v prvi obravnavi sprejel državni zbor, takoj za tem pa bi matièni odbor za zdravstvo sprejel paket dopolnil, ki bi bila koalicijsko usklajena in vladno podprta," je današnjo odloèitev vlade pojasnil premier. Povedal je, da zakon, kot ga on razume, bolj loèuje kot povezuje. Ob tem navaja loèevanje na primarno, sekundarno in terciarno raven zdravstva namesto integralne obravnave. Zakon po mnenju Marušièa ne opredeljuje dovolj jasno javnega interesa in je "težka zakonodaja" tudi kar se tièe izvedbe.

Tudi predlagan naèin spremembe vodenja se ne pokriva z njegovo vizijo, še pravi minister. Srednji management je precej izloèen iz sistema upravljanja in obvladovanja stroškov, sam nadzorni svet pa nima ustreznih odgovornosti, pojasnjuje.

"Pri sistemu nadzora sem že povedal, da bi si želel neko novo obliko nadzora. Moji pomisleki so predvsem, ali bi lahko predlagani naèin zagotovil tudi kontinuiteto v èasu, torej varnost obravnave v prehodu iz enega sistema v drugega. Natanèno bo treba prouèiti poznane agencije v sosednjih državah in ugotoviti, ali je to res najbolj uèinkoviti sistem," Marušiè komentira ustanovitev agencije za kakovost v zdravstvu, ki jo predvideva zakon.

Nekatere rešitve po mnenju ministra "ne odgovarjajo na probleme, ki so se nam odprli v zadnjih 18 letih". "Imamo zelo mešan sistem. Zdravstveni domovi so postali tudi poliklinike, bolnišnice so v malem deležu postale tudi osnovno zdravstvo, saj se tam izvajajo tudi dispanzerska dejavnost in nekatere urgence, nekatere bolnišnice sploh nimajo jasno opredeljene svoje vloge," našteva Marušiè

Zato ga preprosto povezovanje, kot je predstavljeno v sedanjem tekstu, ni preprièalo, pojasnjuje. "Sam uvajam nov izraz t.i. mreženja bolnišnic. Želim, da bi tako dosegli poslovno povezovanje in veèjo uèinkovitost poslovanja, na primer s skupnimi javnimi razpisi," dodaja.

Drugi naèin povezovanja pa bi bilo po njegovih besedah na strokovni ravni. "S povezovanjem dveh ali treh inštitucij, ki imajo eno ali dve sorodni dejavnosti, namreè lahko dobimo veèji tim. Na ta naèin bi lahko neko dejavnost po dnevih ali tednih deljeno izvajali na razliènih objektih in tako dvignili strokovnost dela," je še pojasnil Marušiè.

"To so ene od usmeritev, ki bi jih želel vkljuèiti v ta zakon. Je pa res, da bomo s tem trèili ob nekatere najbolj vroèe probleme - na primer podroèje koncesij in zdravniške zbornice," še dodaja minister.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 04, 2011 15:40    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

NOVICA
03.01.2011
Predsednik Pahor in minister Marušiè o novi zdravstveni zakonodaji
Danes, 3. januarja 2011, sta se na delovnem sestanku sešla predsednik Vlade Republike Slovenije Borut Pahor in minister za zdravje Dorijan Marušiè. Posvetovala sta se o vsebinskih in proceduralnih vidikih zdravstvene reforme, ki predstavlja nadgradnjo obstojeèega zdravstvenega sistema. Predsednik vlade in minister za zdravje sta se dogovorila, da se do sredine tega meseca opravi še zadnja posvetovanja s poslanskimi skupinami vladne koalicije. Po razgrnitvi tez zdravstvene reforme sredi januarja 2011 bo minister doloèil 45-dnevni rok za javno razpravo z vsemi deležniki, tudi, èe bodo nanjo pripravljeni, s predstavniki opozicije.

Glavni cilji in predvideni ukrepi zdravstvene reforme bodo zagotavljanje kakovosti, varnosti, dostopnosti in uèinkovitosti z racionalnejšim upravljanjem, reorganizacijo zdravstvene mreže in prevetritvijo košarice pravic. Predsednik vlade Borut Pahor in minister Marušiè sta se dogovorila, da bi bil osnutek zakona (ali zakonov) pripravljen do 1. aprila letos, znova poslan v javno razpravo in kot Osnutek predloga zakona (ali zakonov) pripravljen za odloèanje na seji vlade, najkasneje do zaèetka letošnjih poletnih poèitnic. Tako bi bilo dovolj èasa, da bi se opravila razprava in glasovanje o teh, za zdravje ljudi pomembnih spremembah do konca letošnjega leta.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje Èasovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski èas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by Patronaza © 2010 Združenje ZMPS