|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
Objavljeno: Pet Maj 28, 2010 20:57 Naslov sporoèila: |
|
|
Novica
28.05.2010
Prièetek javne razprave o osnutku Pravilnika o najdaljših dopustnih èakalnih dobah za posamezne zdravstvene storitve in o naèinu vodenja èakalnih seznamov
Danes, 28. maja 2010, se je prièela javna razprava Pravilnika o najdaljših dopustnih èakalnih dobah za posamezne zdravstvene storitve in o naèinu vodenja èakalnih seznamov. Osnutek pravilnika je dosegljiv na spletnih straneh ministrstva za zdravje (www.mz.gov.si), javna razprava, v okviru katere prièakujemo pripombe na osnutek, pa bo potekala do 11. junija 2010.
Pravilnik prinaša enostavnejše definicije pregledov, pri èemer se èakalni seznam vodi zgolj za prve preglede, ostali pregledi (kontrolni, ponovni itd.) se vodijo loèeno.
S pravilnikom bo poenostavljena shema doloèanja najdaljše dopustne èakalne dobe, pri tem pa bodo doloèene tri stopnje nujnosti in dve dodatni glede na naravo obolenja, in sicer: nujno (ni predmet èakalnega seznama in se izvede v 24 urah), hitro (se izvede najpozneje v treh mesecih), redno (se izvede najpozneje v šestih mesecih), maligna obolenja (se izvede najpozneje v enem mesecu) in ortopedska operativna obolenja (se izvede najpozneje v 12 mesecih).
Strokovni kriteriji za doloèanje stopenj nujnosti ostajajo v pristojnosti razširjenih strokovnih kolegijev. Rok za njihovo pripravo je 1. april 2011, do njihove uvedbe pa se bolnike napotuje neposredno. Stopnje nujnosti bodo oznaèene že na napotnici. Ministrstvo bo Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) predlagalo uvedbo razliènih barvnih oznak za razliène stopnje nujnosti, in sicer: rdeèo za nujno, rumeno za hitro in zeleno za redno. Kot predpogoj za uradno potrditev termina izvedbe zdravstvene storitve pravilnik zahteva predložitev izvirnika napotnice. Pravilnik doloèa tudi razširjene kriterije za uvršèanje pacientov znotraj posamezne stopnje nujnosti: noseènost, dojenje, bolniški stalež, prepreèitev nastanka novega zdravstvenega problema zaradi èakanja, opravièena odsotnost.
Pravilnik prinaša lokalno vodenje èakalnih seznamov. Doloèen je jasen nabor zdravstvenih storitev, za katere izvajalec vodi èakalni seznam (glede na pogodbeno dogovorjene zdravstvene storitve z ZZZS, ki je za vsakega izvajalca drugaèen, in nabor zdravstvenih storitev po sklepu ministra, ki je za vse izvajalce enak). Na osnovi pravilnika se bo doloèila odgovorna oseba upravljavca èakalnega seznama in njegove naloge: vzpostavitev stika s pacientom pred izvedbo, upravljanje èakalnega seznama, objava in pošiljanje podatkov o najkrajših èakalnih dobah.
S pravilnikom se doloèa dodatno obveznost izvajalcu, da pacientu predlaga drugega izvajalca z dopustno èakalno dobo, kadar bi èakalna doba pri njemu presegla dopustno èakalno dobo. Zato se bodo pacienti, ki zahtevajo obravnavo pri toèno doloèenem izvajalcu oziroma zdravstvenem delavcu izvajalca, v èakalnem seznamu vodili loèeno.
Poenostavljen bo tudi postopek ugotavljanja opravièene odsotnosti pacienta od zdravstvene storitve.
Vsi zbirni podatki se bodo objavljali na spletnih straneh Inštituta za varovanje zdravja, in sicer glede na najkrajšo èakalno dobo za posamezno stopnjo nujnosti po posameznih izvajalcih.
Povezava do poteka javne razprave |
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
Objavljeno: Pet Maj 28, 2010 21:00 Naslov sporoèila: |
|
|
Pravilnik o najdaljših dopustnih èakalnih dobah in naèinu vodenja èakalnih seznamov
Danes, 28. maja 2010, se je prièela javna razprava Pravilnika o najdaljših dopustnih èakalnih dobah za posamezne zdravstvene storitve in o naèinu vodenja èakalnih seznamov. Javna razprava bo potekala do 11. junija 2010.
•Pravilnik o najdaljših dopustnih èakalnih dobah in naèinu vodenja èakalnih seznamovhttp://www.mz.gov.si/fileadmin/mz.gov.si/pageuploads/javna_razprava_2010/predlog_pravilnika_o_%C4%8Dak_dobah_280510.pdf
•Sklep o doloèitvi vrst zdravstvenih storitev, za katere izvajalci zdravstvenih storitev vodijo èakalni seznam. http://www.mz.gov.si/fileadmin/mz.gov.si/pageuploads/javna_razprava_2010/sklep_o_storitvah_za_%C4%8Dakalne_dobe_280510.pdf
•Navodila k javni razpravi- na spletni strani Ministrstva za zdravje
Pravilnik prinaša enostavnejše definicije pregledov, pri èemer se èakalni seznam vodi zgolj za prve preglede, ostali pregledi (kontrolni, ponovni itd.) se vodijo loèeno.
Poenostavljena bo shema doloèanja najdaljše dopustne èakalne dobe, pri tem bodo doloèene tri stopnje nujnosti in dve dodatni glede na naravo obolenja, in sicer: nujno (ni predmet èakalnega seznama in se izvede v 24 urah), hitro (se izvede najpozneje v treh mesecih), redno (se izvede najpozneje v šestih mesecih), maligna obolenja (se izvede najpozneje v enem mesecu) in ortopedska operativna obolenja (se izvede najpozneje v 12 mesecih).
Strokovni kriteriji za doloèanje stopenj nujnosti ostajajo v pristojnosti razširjenih strokovnih kolegijev. Rok za njihovo pripravo je 1. april 2011, do njihove uvedbe pa se bolnike napotuje neposredno.
Stopnje nujnosti bodo oznaèene že na napotnici. Ministrstvo bo Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) predlagalo uvedbo razliènih barvnih oznak za razliène stopnje nujnosti, in sicer: rdeèo za nujno, rumeno za hitro in zeleno za redno.
Kot predpogoj za uradno potrditev termina izvedbe zdravstvene storitve pravilnik zahteva predložitev izvirnika napotnice.
Pravilnik doloèa tudi razširjene kriterije za uvršèanje pacientov znotraj posamezne stopnje nujnosti: noseènost, dojenje, bolniški stalež, prepreèitev nastanka novega zdravstvenega problema zaradi èakanja, opravièena odsotnost.
Pravilnik prinaša lokalno vodenje èakalnih seznamov. Doloèen je jasen nabor zdravstvenih storitev, za katere izvajalec vodi èakalni seznam (glede na pogodbeno dogovorjene zdravstvene storitve z ZZZS, ki je za vsakega izvajalca drugaèen, in nabor zdravstvenih storitev po sklepu ministra, ki je za vse izvajalce enak).
Na osnovi pravilnika se bo doloèila odgovorna oseba upravljavca èakalnega seznama in njegove naloge: vzpostavitev stika s pacientom pred izvedbo, upravljanje èakalnega seznama, objava in pošiljanje podatkov o najkrajših èakalnih dobah. S pravilnikom se doloèa dodatno obveznost izvajalcu, da pacientu predlaga drugega izvajalca z dopustno èakalno dobo, kadar bi èakalna doba pri njemu presegla dopustno èakalno dobo. Zato se bodo pacienti, ki zahtevajo obravnavo pri toèno doloèenem izvajalcu oziroma zdravstvenem delavcu izvajalca, v èakalnem seznamu vodili loèeno.
Poenostavljen bo tudi postopek ugotavljanja opravièene odsotnosti pacienta od zdravstvene storitve.
Vsi zbirni podatki pa se bodo objavljali na spletnih straneh Inštituta za varovanje zdravja, in sicer glede na najkrajšo èakalno dobo za posamezno stopnjo nujnosti po posameznih izvajalcih. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
Objavljeno: Sob Jun 05, 2010 19:24 Naslov sporoèila: |
|
|
Novica
01.06.2010
Prièetek javne razprave o predlogu Nacionalne strategije za kakovost in varnost v zdravstvu
Na ministrstvu za zdravje smo pripravili osnutek Nacionalne strategije za kakovost in varnost v zdravstvu, ki smo ga dali danes, 1. junija 2010, v javno razpravo na spletne strani ministrstva. Javna razprava poteka do 15. junija 2010.
Razvoj znanosti na podroèju diagnostike, zdravljenja, zdravstvene nege omogoèa vedno veèjo uspešnost zdravljenja, ustvarja pa tudi vedno bolj zapletene sklope aktivnosti. Razvoj organizacije zdravstvenih sistemov in procesov pri tem zaostaja. Vse preveè ostajamo na tradicionalni hierarhièni ureditvi. Ob organizaciji, ki zaostaja, se uèinkovitost in zanesljivost izrabe virov zmanjšuje. Poveèuje se tveganje za napake, ki lahko pripeljejo tudi do škode za zdravje pacienta. Potreben je pospešen razvoj organizacije vseh procesov v sistemu zdravstvenega varstva in pa pomembnih podpornih vešèin dela kot so: komunikacija, timsko delo, urejenost zdravstvene dokumentacije, izobraževanje in usposabljanje osebja.
Bistvo vodenja kakovosti je sistematièno izboljševanje znanja izvajalcev, organiziranosti procesa zdravstvene obravnave, delovnega okolja kakor tudi vodenja, kar se kaže v dvigu uspešnosti zdravljenja, poveèani dostopnosti zdravljenja, bistveno boljših delovnih pogojih ter predvsem v veèji varnosti. Izboljšave temeljijo na razliènih izhodišèih:
- na prilagajanju spreminjajoèim se razmeram,
- na odpravljanju vzrokov za vrzeli med odkloni in standardno kakovostjo,
- ter na razširjanju vzrokov za najboljše prepoznane prakse.
Zaradi odsotnosti pritiska trga je izboljševanje kakovosti v javnem sektorju velik izziv. Uspeh je odvisen od intelektualnih in moralnih potencialov vseh zaposlenih v sistemu zdravstvenega varstva in se kaže v sprejemanju in uspešnosti sprememb.
Predlog Strategije za kakovost in varnost v zdravstvu doloèa:
1. Namen strategije je uèinkovito razvijati sistematiènost in strokovnost aktivnosti nenehnega izboljševanje zdravstvene obravnave in varnosti pacientov: ob upoštevanju šestih naèel kakovosti v zdravstvu: varnost, uspešnost, pravoèasnost, uèinkovitost, enakopravnost in osredotoèenost na pacienta in ob upoštevanju naèel vodenja kakovosti.
2. Strategija temelji na nacionalnih dokumentih, dokumentih Evropske unije, dokumentih Sveta Evrope, drugih neevropskih držav in na znanstvenih dokazih s podroèja kakovosti zdravstvene obravnave in varnosti pacientov. Temeljni dokumenti so:
- Nacionalne usmeritve za razvoj kakovosti v zdravstvu,
- Resoluciji o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2008−2013,
- Zakon o pacientovih pravicah,
- Direktiva evropskega parlamenta in sveta o uveljavljanju pravic pacientov na podroèju èezmejnega zdravstvenega varstva,
- Skupne vrednote evropskih zdravstvenih sistemov,
- Luksemburška deklaracija o varnosti pacientov,
- Svet Evrope: Priporoèilo Rec (2006/7) Odbora ministrov državam èlanicam o ravnanju z varnostjo pacientov in prepreèevanju neželenih dogodkov v zdravstvu.
3. Strategija doloèa poslanstvo, vizijo in vrednote, ki so okvir v katerem so doloèeni strateški cilji. Za vsakega od teh so doloèeni tudi izvedbeni cilji, potrebni za doseganje posameznega strateškega cilja.
4. Vsako leto bo ministrstvo za zdravje ali drugo nacionalno telo na podlagi strategije pripravilo podrobne programe (akcijski naèrt) s ciljnimi vrednostmi za razliène ravni zdravstva, razliène stroke in specialnosti, tako da bo uresnièevanje strategije potekalo v letih 2010 do 15. Na koncu leta bo ministrstvo za zdravje pripravilo poroèilo o kakovosti v zdravstvu, ki bo prikazovalo dosežene rezultate glede na postavljene cilje in akcijske naèrte za vsako leto. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
Objavljeno: Pon Jun 14, 2010 12:46 Naslov sporoèila: |
|
|
Novica
11.06.2010
Najava dogodka: Konferenca o dosedanjem in prihodnjem razvoju modelov financiranja zdravstvenega varstva, 15. junij 2010, GH Union v Ljubljani, Srebrni salon
z ministrstva za zdravje vas vabimo
v torek, 15. junija 2010, na Konferenco o dosedanjem in prihodnjem razvoju modelov financiranja zdravstvenega varstva, ki bo v GH Union v Ljubljani, v Srebrnem salonu, s prièetkom ob 9.uri.
Slovenski in tuji strokovnjak bodo predstavili modele razdeljevanja sredstev v sistemu zdravstvenega varstva na vseh nivojih: primarnem, sekundarnem in terciarnem. Svoj pogled plaènika zdravstvenih storitev bodo predstavili sodelavci ZZZS, svojo vlogo pa tudi predstavniki IVZ RS. K besedi bodo povabljeni tudi predstavniki izvajalcev - bolnišnic, da predstavijo svoje izkušnje in podajo pobude za izboljšanje sistema financiranja zdravstvenih storitev.
V okviru dogodka vas vabimo na novinarsko konferenco, ki bo ob 12.30 uri v dvorani dogodka - v Srebrnem salonu. Minister za zdravje Dorijan Marušiè s sodelavci bodo predstavil kljuèna sporoèila Konference.
Vljudno vabljeni!
urnik dogodka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
urška
Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35 Prispevkov: 282
|
Objavljeno: Pon Okt 24, 2011 22:33 Naslov sporoèila: |
|
|
24.10.2011
Izredna seja Skupšèine ZZZS preuranjena, predstavniki Vlade RS se je ne bodo udeležli
Na ministrstvu za zdravje smo mnenja, da je sklic današnje izredne seje Skupšèine Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije preuranjen. Predstavniki Vlade RS se današnje seje ne bodo udeležili, saj so predstavniki Ministrstva za zdravje, Ministrstva za finance in Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije sredi intenzivnega usklajevanja ocen poslovanja Zavoda za leto 2011. Dosedaj pripravljene ocene poslovanja niso usklajene in se razlikujejo v oceni primanjkljaja, ki znaša med 55 mio evrov in 48 mio evrov, po nekaterih projekcijah pa le 40 mio evrov.
Rebalans z vkljuèenimi ukrepi za stabilnost finanènega poslovanja ZZZS je po mnenju ministrstva za zdravje nujno potreben zaradi spremenjenih makroekonomskih izhodišè, pomembno nižjih prihodkov ter sprememb na strani odhodkov ZZZS po namenih in višini.
Sklep UO ZZZS, da ob trenutnih poslovnih rezultatih zavraèa pripravo rebalansa FN ZZZS 2011, medtem ko je UO ZZZS junija 2011 pripravo rebalansa predlagal kljub nižji izgubi v višini 30 mio EUR, je nesprejemljiv. Ob tem opozarjamo, da bi uveljavitev nekaterih predlaganih sklepov lahko bila nezakonita.
ZZZS mora izvesti ukrepe za zagotovitev finanène stabilnosti poslovanja, ki mu jih je naložila Vlada RS. Predlagani ukrepi, ki jih je Vlada RS navedla v vladnem gradivu ob zavrnitvi rebalansa, niso v celoti izvedeni. ZZZS je v letu 2011 prevzemal obveznosti, ki jih ni vkljuèil v svoj finanèni naèrt, s èimer je ogrozil svoje finanèno poslovanje - gre za podpis dogovora o plaèilu storitev v višini 9 mio evrov z Bosno in Hercegovino.
Na ministrstvu za zdravje menimo, da sklic skupšèine ZZZS ni smiseln, dokler ocene poslovanja Zavoda za leto 2011 še niso znane. Tak je bil tudi dogovor na usklajevalnih sestankih. Današnjega sklica izredne skupšèine se tako predstavniki Vlade ne bo udeležili, njihovo neudeležbo pa razlagamo kot poziv k nadaljevanju usklajevanj ocen poslovanja ZZZS ter poziv k takojšnji pripravi rebalansa, ki bo transparenten, bo upošteval sklepe Vlade RS in usklajene ocene poslovanja ZZZS v letu 2011. Menimo, da mora skupšèina po svoji funkciji in predpisih razmisliti o odgovornosti strokovnih služb ZZZS in èlanov UO ZZZS.
Na ministrstvu za zdravje pa podpiramo spremembo sklepa o doloèitvi odstotkov vrednosti zdravstvenih storitev, ki se zagotavljajo v obveznem zdravstvenem zavarovanju, na 5 odstotkov plaèila iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, saj smo ga predlagali ravno predstavniki Vlade RS na zadnji seji skupšèine ZZZS. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|