Kazalo po Združenje ZPMS forumu

Bonton e-komunikacije

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Drugo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
Vali



Pridružen/-a: Ned Mar 2006 13:39
Prispevkov: 634

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 04, 2009 15:47    Naslov sporoèila: Bonton e-komunikacije Odgovori s citatom

Èetrtek, 2. april 2009 | Avtor: Robert Guštin, Foto: arhiv GG
Bonton e-sporazumevanja

Že na zaèetku razvoja interneta in e-pošte so nastala doloèena pravila bontona e-sporazumeva.
Osnove bontona v e-pošti so izjemno pomembne v poslovnem svetu, saj nas lahko neprimeren naèin e-sporazumevanja privede tudi v neprijetne položaje z resnimi posledicami. Zato se od uporabnikov e-pošte zahtevajo in prièakuje upoštevanje nekatera pravila vedenja. Tako kot v obièajnem okolju pri vsakodnevnem komuniciranju z ljudmi je poleg pravnih zakonov, ki predpisujejo, kaj je dovoljeno in kaj ne, tudi na internetu treba upoštevati doloèena pravila vedenja in nenapisane norme, èe želimo, da bo komunikacija z drugimi uporabniki potekala normalno in spodobno.

Èeprav je e-komuniciranje po e-pošti zelo podobno obièajni poslovni komunikaciji, pa moramo biti zaradi posebnosti elektronskega komuniciranja pozorni na obliko elektronskih sporoèil. Izogibajte se uporabi barvnih ali slikovnih ozadij, neberljivih pisav, animacij, slik, razliènih slogov in podobnega. Ne samo, da je lahko berljivost tako okrašenega sporoèila zmanjšana, temveè ima lahko sporoèilo zaradi razliènega delovanja poštnih odjemalcev tudi popolnoma drugaèen videz, kot ste ga ustvarili. Uporaba razliènih barv in velikosti pisav ni prepovedana, je pa vsekakor priporoèljiva prava mera razliènih naborov, da ne bo sporoèilo na koncu videti kot novoletna jelka. Prav tako ne pišite sporoèil z veliki tiskanimi èrkami, saj to v internetnem okolju pomeni krièanje.

Osnovno pravilo spletnega bontona pri e-komunikaciji je, da, èe je le mogoèe, na prejeto e-pošto odgovorimo takoj. Èe zaradi prezaposlenosti ne morete takoj odgovoriti, je priporoèljivo, da pošiljatelju e-pošte odgovorite na kratko, da ste njegovo e-pošto prejeli in mu boste kmalu odgovorili. Na e-pošto odgovorite takoj, ko utegnete. V odgovorih na elektronska sporoèila vedno uporabljajmo možnost vkljuèevanja sporoèila ali dela izvornega sporoèila v odgovor.

Pri e-sporazumevanju je temeljna težava ta, da lahko prièakovana formalna poslovna komunikacija postane neformalna zaradi posebnosti oblike e-pošte. To je lahko neprijetno še zlasti na zaèetku e-komuniciranja. Pri poslovnem e-komuniciranju je še posebno pomembno, da v e-sporoèilu uporabljamo elemente, ki jih sicer poznamo iz obièajnih pisem. Torej je v e-sporoèilu glava, ki je podobna glavi iz obièajnega, tiskanega poslovnega dopisa, z osnovnimi podatki o podjetju ali pošiljatelju. Pri poslovnem e-komuniciranju je predvsem pomembno, da uporabljamo naslavljanje prejemnikov e-pošte kakor pri obièajnih dopisih. Formalno naslavljanje je priporoèljivo, še posebej v mednarodni komunikaciji. Izbrati moramo najbolj formalno obliko naslavljanja, odvisno od posameznega primera. V skladu s spletnim bontonom velja naèelo, da so e-pisma kratka in jedrnata, vrstice naj ne bodo daljše od 65 ali 70 znakov.

Preden odpošljete e-pošto, preverite e-naslov, saj ima lahko sporoèilo, poslano na napaèni e-naslov, za pošiljatelja nepredvidljive posledice. Èeprav je tako sporoèilo poslano po pomoti, ga prejemniki sprejmejo kot neželeno e-pošto oziroma spam. Taka e-pisma vedno izbrišite in jih nikoli ne pošiljajte nikomur, nikomur ne pošiljajte niti verižne pošte.

Èeprav so današnje povezave èedalje zmogljivejše, vse zmogljivejši pa so tudi modemi, je osnovno priporoèilo, da e-pošti na lastno pest ne dodajamo prilog. Preden jih dodamo, prejemnika e-pošte vedno povprašajmo, ali je pripravljen sprejeti veèjo priponko.

Na koncu e-sporoèila naj bo vedno podpis pošiljatelja e-pošte, vsebuje naj ime in priimek, e-naslov, naslov spletne strani, èe jo imate, in v poslovnih pismih še položaj v podjetju, telefonske in faksne številke, na katerih je pošiljatelj dosegljiv. Ob vse veèjem številu e-sporoèil je zelo priporoèljivo, da vedno izpolnimo polje Zadeva. E-pošta brez opisa zadeve najpogosteje spominja na spam. Vsebina naj bo zelo kratka.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Drugo Èasovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski èas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by Patronaza © 2010 Združenje ZMPS