Kazalo po Združenje ZPMS forumu

Kampanja osvešèanja o soli

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 06, 2010 21:59    Naslov sporoèila: Kampanja osvešèanja o soli Odgovori s citatom

06.10.2010

Ministrstvo in IVZ zaèela kampanjo osvešèanja o soli - Preveè soli škodi


Èezmerno uživanje soli dokazano škoduje zdravju. Zato Ministrstvo za zdravje in Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije (IVZ) z današnjim dnem zaèenjata nacionalno promocijsko kampanjo za spodbujanje k manjši uporabi soli v prehrani prebivalcev Slovenije. Podatki namreè kažejo, da odrasli prebivalci (za)užijejo za kar 150 odstotkov veè soli kot je zgornja meja za dnevni vnos soli, ki naj še ne bi predstavljal tveganja za zdravje, medtem ko mladostniki to mejo presežejo za 100 odstotkov, otroci pa za 67 odstotkov.

Sol in njen glavni vir natrij sta pomembna dejavnika tveganja za povišan krvni tlak ter posledièno za možgansko kap in druge bolezni srca in ožilja, ki so med najpogostejšimi vzroki smrti pri nas in v svetu. Èezmeren vnos natrija je posredno povezan tudi s pojavom in poslabšanjem drugih kroniènih bolezni: bolezni ledvic, sladkorne bolezni tipa 2, osteoporoze, debelosti in nekaterih vrst raka.

Krušni in mesni izdelki najpomembnejši vir vnosa soli v prehrani
Raziskave kažejo, da krušni in mesni izdelki poleg ostale predelane, pol- in predpripravljene hrane, dosoljevanja pri mizi ter zaužitih obrokih v restavracijah in pri ostalih ponudnikih prehrane, predstavljajo enega od najbolj pomembnih deležev vnosa soli v populaciji. Tako je IVZ decembra 2009 in januarja 2010 izvedel raziskavo o vsebnosti soli v kruhu in mesnih izdelkih. Nabor vzorèenih izdelkov iz kategorije mesnih izdelkov je vseboval barjene in poltrajne mesnine, konzervirano in sušeno meso, klasièno sušene klobase ter hitro fermentirane in presne klobase.
Ugotovitve so pokazale, da vzorci mesnih izdelkov trenutno presegajo priporoèene ciljne vrednosti vsebnosti soli, ki jih doloèa FSA (Food Standards Agency) iz Velike Britanije. »Tako barjene mesnine na našem trgu vsebujejo povpreèno 2 g soli na 100 g izdelka, poltrajne mesnine 2,3 g soli na 100 g izdelka, konzervirano meso povpreèno 2,2 g na 100 g izdelka, sušeno meso 4,6 g na 100 g izdelka, sušene klobase 4,7 g na 100 g izdelka (hitro fermentirane klobase povpreèno 4,4 g na 100 g izdelka) in presne klobase povpreèno 2,4 g na 100 g izdelka,« je poudarila doc. dr. Cirila Hlastan Ribiè z IVZ.

Država pripravila strategijo do leta 2020
Za izboljšanje tega zaskrbljujoèega stanja je Ministrstvo za zdravje junija letos sprejelo Nacionalni akcijski naèrt za zmanjševanje uživanja soli v prehrani prebivalcev Slovenije za obdobje 2010–2020, ki predstavlja celovito strategijo države za zmanjševanje problematike èezmernega vnosa soli. Nacionalni naèrt opredeljuje sodelovanje z razliènimi sektorji in želi povezati vse kljuène partnerje, ki lahko prispevajo, da bo manj slana hrana na voljo tako na policah v trgovini, kot povsod tam, kjer jo pripravljajo.

Kljuèno je ozavešèanje javnosti
Promocijska kampanja je nadaljevanje dosedanjih prizadevanj za ozavešèanje javnosti o problematiki posledic nezdravega prehranjevanja. V zadnjih letih je bilo sprejetih vrsto smernic zdravega prehranjevanja za vse skupine prebivalcev, ki med drugim vkljuèujejo tudi priporoèila za vnos soli.

O KAMPANJI
- osrednji vir informacij je spletna stran www.nesoli.si
- oglaševanje prek televizijskih in radijskih oglasov ter spletnih pasic na spletnih straneh
- elektronska in tiskana promocijsko-izobraževalna gradiva v obliki zloženke in plakatov (uporabljajo jih že zdravstveni domovi, bolnišnice, šole, društva, ponudniki organizirane prehrane, drugi zainteresirani)
- vzporedno intenzivno sodelovanje z industrijo in ponudniki prehrane z namenom postopnega zmanjševanja soli (natrija) v živilih/obrokih
- usklajeno sodelovanje z zdravstvenimi delavci v podporo programu pri prepreèevanju, zniževanju in pri boljši urejenosti krvnega tlaka ter drugih dejavnikov tveganja za srèno-žilne bolezni
- trajanje oglaševalske kampanje: od 6. oktobra 2010 do 28. februarja 2011, promocija zmanjševanja soli (natrija) v živilih/obrokih pa se bo nadaljevala tudi v prihodnjem obdobju


Nazadnje urejal/a urška Pon Dec 20, 2010 07:20; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 16, 2010 20:42    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

http://www.ivz.si/Mp.aspx?ni=0&pi=1&_1_id=1326&_1_PageIndex=0&_1_groupId=225&_1_newsCategory=&_1_action=ShowNewsFull&pl=0-1.0.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje Èasovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski èas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by Patronaza © 2010 Združenje ZMPS