Kazalo po Združenje ZPMS forumu

Predlog Zakona o zdravstveni dejavnosti in pripombe ZZPMS
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 01, 2010 17:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

http://www.mz.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/670/5993/0cc6b41836/

28.01.2010

Zakon o zdravstveni dejavnosti je prvi zakon zdravstvene reforme


Ureditev sistema zdravstvenega varstva temelji na zakonih, sprejetih leta 1992. Ti so doživeli le nekaj manjših dopolnitev in sprememb, čeprav so bili pisani le za prehodno obdobje tranzicije. Zato se zavedamo potrebe po spremembah in posodobitvi sistema.

Prvi zakon, ki naj bi prinesel spremembe v organizacijo in izvajanje zdravstvene dejavnosti, je močno razburil javnost in jo razdelil v tiste, ki bi radi "radikalne" spremembe in na tiste, ki bi podprli spremembe, če te ne bodo prizadele njih.


Nekateri posamezniki in mediji ocenjujejo, da sploh ne gre za reformo, ampak le za prilagajanje zakona obstoječemu stanju. O tem, da to ne drži, govori niz dejstev, ki jih navajamo in iz katerih se da oceniti, da gre dejansko za reformo, in sicer:

po predlogu zakona postaja zdravstveni dom osrednji nosilec javne zdravstvene dejavnosti na primarni ravni in koordinator celotne javne zdravstvene dejavnosti na primarni ravni. Pri tem so v nasprotju s sedanjo ureditvijo tudi določene vse dejavnosti, ki jih mora zagotoviti zdravstveni dom, pri čemer so koncesionarji lahko le njegovo dopolnilo v izjemnih primerih, določenih z zakonom;
predlog zakona predvideva možnost skupnega opravljanja posameznih specialnosti (npr. pediatrija, ginekologija, dežurstva, fizioterapija, laboratorijska dejavnost) s strani zavodov ali koncesionarjev na primarni in sekundarni ravni, kar je bistveni prispevek k racionalizaciji poslovanja;
predvidena je nova tipizacija bolnišnic in njihova organizacija, skladno z merili za določitev mreže javne zdravstvene dejavnosti, ki bo temeljila na potrebah prebivalstva in ne več na interesih posameznih skupin ali okolij;
osnutek zelo podrobno ureja postopke in pogoje podeljevanja koncesij. To bo možno le, kadar javni zdravstveni zavod ne bo mogel zadostiti potrebam, ki bodo izhajale iz meril za določitev mreže javne zdravstvene dejavnosti. Te naj bi se podeljevale na podlagi razpisa in ne glede na želje posameznikov, kar je v primerjavi s sedanjo neurejenostjo področja bistvena novost. Postopek bo reguliran in enotno urejen s posebnim aktom ministra. S tem bodo tudi določene obveznosti koncesionarjev, da se vključujejo v izvajanje javne dejavnosti na posameznem območju in da svoj redni delovni čas namenijo le izvajanju tega programa;
predviden je nov model upravljanja z javnimi zdravstvenimi zavodi, po katerem bodo njihova vodstva dobila večja pooblastila in odgovornosti za uresničevanje javnega interesa in javne dejavnosti. Nadzorovali jih bodo nadzorni sveti, oboje pa ustanovitelji. To je precejšnja novost v sistemu, ki lahko prispeva k racionalizaciji in dvigu kakovosti v delu javnih zdravstvenih zavodov;
v javnih zdravstveni zavodih se uvajajo strokovni sveti, katerih naloga bo skrb za strokovnost in pomoč menedžmentu pri vodenju in upravljanju zavodov. Ti sveti doslej niso bili nikjer pravno urejeni ali predvideni;
osnutek zelo konkretno določa, kdaj in kje se lahko opravlja zasebna zdravstvena dejavnost, kar velja tudi za javne zdravstvene zavode in koncesionarje. Določa tudi pogoje za opravljanje takšne dejavnosti in vzpostavlja red na tem področju. Tudi ko bo javni zavod izpolnil pogoje za opravljanje zasebne dejavnosti, bo prihodek iz te dejavnosti prihodek zavoda in ne posameznega zdravstvenega delavca, hkrati pa bodo morali biti javno objavljeni vsi podatki (poimensko) o izvajalcih te dejavnosti, času opravljanja dejavnosti, cenah itd. Osnutek zahteva tudi ločeno vodenje prihodkov in stroškov iz javne in zasebne dejavnosti ter določa, da se vsi presežki iz obeh dejavnosti namenijo izključno za razvoj javne dejavnosti;
na novo se uvaja sistem spremljanja kakovosti zdravstvenih storitev in objavljanja rezultatov pri vsakem izvajalcu na spletnih straneh. Ustanavlja se Agencija za kakovost, ki bo skrbela za uvajanje ustreznih standardov, njihovo uresničevanje in akreditacijo izvajalcem, ki bodo uresničili predvidene standarde in kazalnike;
predvideva se odprava obveznosti članstva v zbornicah in nov način podeljevanja javnih pooblastil;
predvideni je nov in poostren nadzor v obliki posebnega nadzora ministrstva za zdravje in s strani Zdravstvenega inšpektorata Republike Slovenije.

Vsi navedeni zakonski predlogi prinašajo vrsto novosti in sprememb v organizacijo zdravstvene dejavnosti in javnih zdravstvenih zavodov, ki se bodo morali prilagoditi in reorganizirati skladno z zakonskimi določili. Dokaz, da gre za reformo, je v izraženih odporih in pripombah na osnutek zakona, kar kaže na to, da so mnogi že zaznali, da bodo morali pri sebi marsikaj spremeniti.

Zavedati pa se moramo, da je v zdravstveni dejavnosti in varstvu možna le evolucija, ne pa tudi revolucija.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slavica
Gost





PrispevekObjavljeno: Tor Feb 09, 2010 14:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

PREDLOG ZAKONA O ZDRAVSTVENI DEJAVNOSTI (11.1.2010)

Nazaj na vrh
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 14, 2010 21:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zadnja verzija Zakona o zdravstveni dejavnosti je v medresorskem usklajevanju.

http://www.mz.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/670/6004/3d2a9e863a/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 05, 2010 15:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

04.03.2010

Zakon o zdravstveni dejavnosti potrjen na Vladi RS

Vlada Republike Slovenije je na današnji redni seji določila besedilo predloga Zakona o zdravstveni dejavnost, ki ga pošlje Državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem po rednem postopku.

Novi Zakon o zdravstveni dejavnosti (ZZDej) sodi v okvir zdravstvene reforme, sledil mu bo še Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ) in pomembni podzakonski akti. Med temi jih je nekaj, ki jih bo narekoval ZZDej in bodo podrobneje utemeljili njegovo področje, kot so akt, ki bo določil merila za mrežo javne zdravstvene dejavnosti, akt o delitvi dela med posameznimi ravnmi in vrstami zdravstvenih dejavnosti, koncesijski akt in nekateri drugi. ZZDej je kot sistemski zakon uvrščen na prvo mesto med predvidenimi spremembami v predpisih, saj na tem področju vse od osamosvojitve ni bilo občutnejših in resnejših vsebinskih sprememb.

Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 19, 2010 21:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mnenje Zbornice-Zveze o pripravi predloga ZZDej;....


12.03.2010
Ministrstvo zavrača ugotovitve Zbornice - Zveze o nevključitvi njihovih predlogov v novi Zakon o zdravstveni dejavnosti ..........
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 02, 2010 20:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Javna predstavitev predloga Zakona o zdravstveni dejavnosti v DZ - govor ministra Boruta Miklavčiča;


http://www.mz.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/670/6023/ae5716a765/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 16, 2010 06:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Delo;15.04.2010

Zakon o zdravstvu iz parlamentarne procedure?

Ljubljana - Vlada je danes sklenila državnemu zboru predlagati umik zakona o zdravstveni dejavnosti z dnevnega reda aprilske seje, je na novinarski konferenci po seji vlade potrdil premier Borut Pahor. Zakon bi umaknili iz procedure za dva meseca, da bi ga v tem času dopolnili, je pojasnil minister za zdravje Dorjan Marušič.

"Ko je prejšnji minister za zdravje Borut Miklavčič zapustil svoj položaj in sem iskal novega kandidata, je bilo povsem jasno, da iščem človeka, ki bo stopil na ta položaj v času, ko je reforma že v teku. Nihče ni pripravljen prevzeti tako pomembne vloge, ne da bi tudi za nazaj izrazil neka osebna stališča, ker želi dati svoj pečat tej reformi. In to se od ministra tudi pričakuje," je dejal Pahor.

"Marušič je sklenil prevzeti odgovornost za ta zakon, čeprav ga ni pripravljal, do te mere, da želi skupaj s posebno delovno skupino, ki jo vodi poslanec LDS Ljubo Germič, v naslednjih 40 dneh oblikovati dopolnila na vloženo besedilo zakona tako, da bi ga predvidoma na julijski seji v prvi obravnavi sprejel državni zbor, takoj za tem pa bi matični odbor za zdravstvo sprejel paket dopolnil, ki bi bila koalicijsko usklajena in vladno podprta," je današnjo odločitev vlade pojasnil premier. Povedal je, da zakon, kot ga on razume, bolj ločuje kot povezuje. Ob tem navaja ločevanje na primarno, sekundarno in terciarno raven zdravstva namesto integralne obravnave. Zakon po mnenju Marušiča ne opredeljuje dovolj jasno javnega interesa in je "težka zakonodaja" tudi kar se tiče izvedbe.

Tudi predlagan način spremembe vodenja se ne pokriva z njegovo vizijo, še pravi minister. Srednji management je precej izločen iz sistema upravljanja in obvladovanja stroškov, sam nadzorni svet pa nima ustreznih odgovornosti, pojasnjuje.

"Pri sistemu nadzora sem že povedal, da bi si želel neko novo obliko nadzora. Moji pomisleki so predvsem, ali bi lahko predlagani način zagotovil tudi kontinuiteto v času, torej varnost obravnave v prehodu iz enega sistema v drugega. Natančno bo treba proučiti poznane agencije v sosednjih državah in ugotoviti, ali je to res najbolj učinkoviti sistem," Marušič komentira ustanovitev agencije za kakovost v zdravstvu, ki jo predvideva zakon.

Nekatere rešitve po mnenju ministra "ne odgovarjajo na probleme, ki so se nam odprli v zadnjih 18 letih". "Imamo zelo mešan sistem. Zdravstveni domovi so postali tudi poliklinike, bolnišnice so v malem deležu postale tudi osnovno zdravstvo, saj se tam izvajajo tudi dispanzerska dejavnost in nekatere urgence, nekatere bolnišnice sploh nimajo jasno opredeljene svoje vloge," našteva Marušič

Zato ga preprosto povezovanje, kot je predstavljeno v sedanjem tekstu, ni prepričalo, pojasnjuje. "Sam uvajam nov izraz t.i. mreženja bolnišnic. Želim, da bi tako dosegli poslovno povezovanje in večjo učinkovitost poslovanja, na primer s skupnimi javnimi razpisi," dodaja.

Drugi način povezovanja pa bi bilo po njegovih besedah na strokovni ravni. "S povezovanjem dveh ali treh inštitucij, ki imajo eno ali dve sorodni dejavnosti, namreč lahko dobimo večji tim. Na ta način bi lahko neko dejavnost po dnevih ali tednih deljeno izvajali na različnih objektih in tako dvignili strokovnost dela," je še pojasnil Marušič.

"To so ene od usmeritev, ki bi jih želel vključiti v ta zakon. Je pa res, da bomo s tem trčili ob nekatere najbolj vroče probleme - na primer področje koncesij in zdravniške zbornice," še dodaja minister.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
urška



Pridružen/-a: Tor Jun 2007 15:35
Prispevkov: 282

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 04, 2011 15:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

NOVICA
03.01.2011
Predsednik Pahor in minister Marušič o novi zdravstveni zakonodaji
Danes, 3. januarja 2011, sta se na delovnem sestanku sešla predsednik Vlade Republike Slovenije Borut Pahor in minister za zdravje Dorijan Marušič. Posvetovala sta se o vsebinskih in proceduralnih vidikih zdravstvene reforme, ki predstavlja nadgradnjo obstoječega zdravstvenega sistema. Predsednik vlade in minister za zdravje sta se dogovorila, da se do sredine tega meseca opravi še zadnja posvetovanja s poslanskimi skupinami vladne koalicije. Po razgrnitvi tez zdravstvene reforme sredi januarja 2011 bo minister določil 45-dnevni rok za javno razpravo z vsemi deležniki, tudi, če bodo nanjo pripravljeni, s predstavniki opozicije.

Glavni cilji in predvideni ukrepi zdravstvene reforme bodo zagotavljanje kakovosti, varnosti, dostopnosti in učinkovitosti z racionalnejšim upravljanjem, reorganizacijo zdravstvene mreže in prevetritvijo košarice pravic. Predsednik vlade Borut Pahor in minister Marušič sta se dogovorila, da bi bil osnutek zakona (ali zakonov) pripravljen do 1. aprila letos, znova poslan v javno razpravo in kot Osnutek predloga zakona (ali zakonov) pripravljen za odločanje na seji vlade, najkasneje do začetka letošnjih poletnih počitnic. Tako bi bilo dovolj časa, da bi se opravila razprava in glasovanje o teh, za zdravje ljudi pomembnih spremembah do konca letošnjega leta.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Združenje ZPMS forumu -> Aktualno dogajanje Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by Patronaza © 2010 Združenje ZMPS